Dilena
Administrator
Dołączył: 14 Kwi 2009
Posty: 1801 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 158 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Czw 11:32, 28 Lip 2011 |
|
REGULAMIN DZIAŁU FANFICTION
I. Zasady ogólne
1. W dziale Twilight Fanfiction umieszczamy własne teksty i tłumaczenia, które muszą być osadzone w świecie sagi Zmierzch.
2. Wszystkie teksty umieszczane w działach literackich muszą być napisane w języku polskim. Niedopuszczalne jest wstawianie tekstów w obcych językach.
II. Dla autorów
1. Zawsze piszemy poprawną polszczyzną! W problemach z pisownią pomogą tradycyjne słowniki, jak i poradnie online. Pomoc znajdziesz także u nas - Poradnik dla bety.
2. Tytuł zapisujemy, nie używając cudzysłowu oraz bez kropki na końcu. Dopuszczalny jest pojedynczy wykrzyknik lub znak zapytania, jeśli tytuł jest wołaczem lub pytaniem.
Tytuły testów tłumaczonych podajemy w oryginale. Zasady zapisywania znaków interpunkcyjnych w tytułach pozostają takie same jak w przypadku polskich opowiadań.
W temacie dodaj także oznaczenia używane na forum:
- Tytuł - opuszczając cudzysłów oraz bez kropki na końcu
- [T] - jeśli jest to tłumaczenie
- [NZ] - tekst niezakończony
- [Z] - tekst zakończony
- [+18] - jeśli występują sceny erotyczne, przemocy itp.
- datę ostatniej aktualizacji.
Obowiązuje całkowity zakaz umieszczania w nazwach tematów słów takich jak: „New!!!”, „Promocja”, „Oceń” lub wstawiania emotikonów.
3. Przed umieszczeniem opowiadania lub tłumaczenia na forum znajdź betę, która zadba, by Twój tekst był poprawny. Teksty zamieszczone na forum bez uprzedniego sprawdzenia przez betę będą blokowane, a autor/tłumacz otrzyma ostrzeżenie. Zalecane jest korzystanie z pomocy osób zarejestrowanych na forum, które pomyślnie zdały test na betę i otrzymały licencję bety na naszym forum. Takie osoby znajdziesz tutaj - Poszukujesz bety?.
W przypadku, kiedy Twój tekst został sprawdzony i poprawiony przez osobę spoza tej listy, a zawiera rażącą ilość błędów (ortograficznych, gramatycznych, interpunkcyjnych, logicznych, stylistycznych i/lub błędnego zapisu dialogów), temat zostanie zablokowany przez moderatora/administratora. Jeśli taka sytuacja się powtórzy, autor/tłumacz otrzyma ostrzeżenie.
4. Rozdziały zamieszczanych tekstów nie mogą być zbyt krótkie. Minimalna ilość stron to trzy pełne strony znormalizowanego tekstu w Wordzie 12 TNR. Ponadto nie umieszczamy na forum opowiadań/tłumaczeń, jeśli nie mamy napisanych/przetłumaczonych przynajmniej dwóch rozdziałów.
5. Zakładając temat, w pierwszym poście napisz kilka słów wstępu o swoim opowiadaniu/tłumaczeniu i określ gatunek swojego opowiadania/tłumaczenia.
W przypadku fanficków (zarówno polskich, jak i tłumaczeń) pamiętaj o dodaniu oznaczeń:
- [OOC] – postacie odbiegają charakterem od swoich pierwowzorów
- [AU] – postacie są osadzone w innych realiach
- [AU/AH] – wszyscy bohaterowie są ludźmi
6. Jeśli planujesz/wiesz, że Twoje opowiadanie/tłumaczenie będzie długie, w pierwszym poście możesz zamieścić uporządkowane linki do kolejnych rozdziałów (postów).
UWAGA: Chcąc umieszczać opowiadania na naszym forum, musisz wkleić cały tekst do tematu! Nie wystarczy odnośnik do chomika, bloga czy innych stron i portali.
7. Nie kradnij! Nie tolerujemy podpisywania się pod czyjąś twórczością. Gdy ktoś zostanie na tym złapany, zostanie w trybie natychmiastowym usunięty z forum.
8. W przypadku wszelkiego rodzaju tłumaczeń utworów, osoba przekładająca tekst MUSI uzyskać zgodę autora przed wstawieniem tłumaczenia na forum. Przy publikowaniu takich tekstów należy umieścić nick autora oraz adres strony, z której tekst został pobrany. W przeciwnym wypadku tekst zostanie w trybie natychmiastowym usunięty z forum, a tłumacz otrzyma ostrzeżenie. Jeśli taka sytuacja się powtórzy, użytkownik, który dopuszcza się tego rodzaju działalności, zostanie usunięty z forum.
9. Aby lepiej zapoznać się z działaniem forum i poziomem utworów, autorami tworzącymi nowe tematy mogą zostać wyłącznie osoby, które wcześniej przeczytały i skomentowały minimum trzy dowolne formy literackie w wybranym z działów.
10. Krótkie formy literackie, takie jak drabble lub miniatury umieszczaj w przeznaczonych do tego działach.
Umieszczając na forum drabble lub miniatury, oznacz odpowiednio temat:
nazwa użytkownika (zbiór drabbli) lub nazwa użytkownika (zbiór miniatur).
11. Wklejając tekst na forum, pamiętaj, że możesz otrzymać za niego nie tylko pochwały, ale przede wszystkim konstruktywną krytykę!
III. Dla czytelników i komentujących
1. Pod tematami z twórczością dozwolone są tylko dyskusje ściśle dotyczące danego utworu - jego przesłania oraz elementów fabularnych.
2. Piszemy konstruktywne, przemyślane komentarze. Pomoc w konstrukcji takiej wypowiedzi znajdziecie tu - Poradnik pisania konstruktywnych komentarzy.
3. Wszelkiego rodzaju jednolinijkowe oraz posty nic nie wnoszące do dyskusji/rozmowy będą kasowane. Pisanie tego typu postów będzie jednoznaczne z przyznaniem komentującemu ostrzeżenia.
4. Komentujący powinni wykazywać się kulturą. Nie obrażamy osób wyrażających odmienne zdanie niż nasze.
5. Komentarze nie powinny zawierać nadmiernej ilości emotikonów.
IV. Postanowienia końcowe
1. Każde naruszenie/złamanie regulaminu przez użytkowników forum jest równoznaczne z przyznaniem ostrzeżenia.
2. Nieznajomość zasad zawartych w regulaminie nie jest żadnym usprawiedliwieniem dla użytkownika.
3. W przypadku jakichkolwiek pytań i niejasności prosimy o kontakt z administratorami/moderatorami działów. Zawsze chętnie służymy pomocą i rozwiewamy wątpliwości. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dilena dnia Pon 22:22, 28 Lis 2011, w całości zmieniany 9 razy
|
|